مشکلات پسران دم بخت
سوی دیار عاشقان♥
6 / 2 / 1391برچسب:, :: 22:35 :: نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss

 

چقدر گفتیم که در تنظیم جمعیت مملکت مواظب باشید حساب از دستتان در نرود که اگر در برود، رفته است دیگر!... این که سیاست جمعیتی کشور نامشخص باشد نتیجه اش این میشود که کل جمعیت قاطی می‌کنند، حساب از دست ملت هم درمی‌رود.

باید با محاسبات عقلی و آماری و با آینده‌نگری کارشناسانه، حرف‌ها را یک‌کاسه کرد که فردا کاسه چه کنم چه کنم معروف را در دست نگیریم و ندانیم کجا بگذاریم.

ـ حالا مگر چی شده؟... (این پرسش اساسی را یکی از آحاد ملت مطرح کرد که اولش ترسیدیم. خیال کردیم افراد دولت است).

عرضم به حضور انورتان که مگر می‌خواستید چه بشود؟ الان متوجه شدیم که پسر در سن ازدواج زیاد آوردیم. شاید تعجب کنید که مگر می‌شود؟ بله. چرا نشود.

اطلاعیه ثبت‌احوال: بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یکی دو سال آینده، تعداد پسران در سن ازدواج بیشتر از دختران است.

بگذارید دقیق‌تر و مستندتر صحبت کنم. جناب مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت‌احوال کشور اخیرا گفته‌اند که سیاست‌های متغیر کنترل جمعیت در ایران سبب شده تا تعادل جمعیتی جوانان در سن ازدواج به‌هم بخورد.

شاید بپرسید که مگر این قضیه قابل پیش‌بینی نبود؟ جواب این است که چرا بود. مدت‌ها بود که کارشناسان جمعیت‌شناسی و جامعه‌شناسی از دهه 90 به عنوان دهه‌ای با افزایش تعداد پسران آماده ازدواج نسبت به دختران نام می‌بردند. الحق والانصاف که پیش‌بینی‌شان هم درست از آب درآمد. دمشان گرم.

نتیجه‌گیری علمی ـ عملی: ظاهرا پیش‌بینی‌مان بهتر از پیشگیری‌مان است.

بسته پیشنهادی: بقیه تعادل جمعیتی را برهم زدند، حالا ما باید برای رفع و رجوعش رهنمود بدهیم؛ آن هم از نوع ارزنده‌اش. چه کنیم که خاکی هستیم و تکبری نداریم. فلذا یک چیزهایی را باعجله در این خصوص عرض می‌کنیم:

1-کاهش پسران محترم: در کار خدا ـ العیاذبالله ـ که نمی‌شود دخالت کرد. چه نسبت خاک را با عالم پاک؟... اما اتخاذ یک‌سری سیاست‌های تشویقی در جهت کاستن از تعداد پسران دم بخت، خالی از فایده نیست. در این خصوص می‌توان به خانواده‌های دخترزا یارانه بیشتری داد. یک چیزی با عنوان مثلا دخترانه! بلکه یک مقداری کفه ترازوی جمعیتی پسران و دختران دم بخت متعادل شود.

2-همکاری دختران محترمه: هرچند که افزایش پسران آماده ازدواج، باعث خوشحالی دختران آماده ازدواج می‌شود؛ چون دستشان برای انتخاب بهتر و هم‌کفوتر بازتر می‌شود؛ اما به خاطر این که همه پسران دم بخت دچار ازدواج شوند و سرشان بی‌کلاه نماند، از دختران عبور کرده از سن ازدواج نیز عاجزانه تقاضا می‌کنیم که برگردند به سن ازدواج و مجددا آماده ازدواج شوند.

3-جلو و عقب کشیدن سن: به هنگام تولد دختران و پسران عزیز، سن شناسنامه‌ای دختران محترمه را یک سال بکشیم عقب و سن شناسنامه‌ای پسران را یک سال بکشیم جلو. آنقدر رقم سن را عقب ـ جلو کنیم تا پسران دیرتر به سن ازدواج برسند و دختران زودتر. باور کنید خودمان هم قاطی کردیم نفهمیدیم چی گفتیم. هی گفتیم این سیاست‌های جمعیتی را دستکاری نکنید. الانه، هم ما گیج شدیم، هم دولت، هم ملت...!


منبع: جام جم آنلاین


 



 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب