Bilseydim büyümezdim
سوی دیار عاشقان♥
2 / 2 / 1391برچسب:, :: 20:55 :: نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss

 

 

.Acı veriyor bugünü yaşamak, bilseydim büyümezdim

زیستن در این روزها بسیار دردناک است ،

 گر می دانستم بزرگ نمی شدم

Vefa var, sadakat gerçek ve aşk müspet sanırdım

فکر می کردم که وفایی وجود دارد ،

 صداقت حقیقت دارد و عشق مثبت است

Kapılarımı her çalana açardım da, her kapıyı utanmadan ben çalardım.

درهایم را به روی همه باز می کردم

و هر دری را بدون هیچ شرمی من می زدم

Tek başıma kaldım bu koca denizde, tek kürekli bir sandalda.

در این دریای بزرگ تنها ماندم ،

روی یک صندلی تک نفره

İşte bir zamanlar ben böyleydim.

آری  زمان هایی چنین بودم

Büyüdüm, öğrendim. Böyle değilmiş.

بزرگ شدم و فهمیدم که چنین نیست

Bilseydim büyümezdim, çünkü büyümesem bilmezdim

گر می دانستم بزرگ نمی شدم ،

 ولی بزرگ نمی شدم که نمی دانستم

Aşk denen şeyin nasıl yok olduğunu gördüm.

فهیدم که عشق هیچ است

Namusun yok olduğunu, vefanın hiç olduğunu, ihanetin piç olduğunu bildim.

بی ناموسی ،

هیچ بودن وفا ،

ناروا بودن خیانت را فهمیدم

Çünkü ben küçükken hiç ihanet denizinde yüzmezdim.

چون من در زمان کودکی ،

 شنا کردن در دریای خیانت را بلد نبودم

Bilseydim büyümezdim, çünkü büyümesem oralarda gezmezdim.

گرمی دانستم بزرگ نمی شدم ،

ولی بزرگ نمی شدم

در آنجاها گشت نمی زدم

Dost denenin cellat olduğunu, güneşin mum ışığında solduğunu gördüm.

جلاد بودن دوست

 و ذوب شدن خورشید در مقابل نور شمع را فهمیدم

Elinde kalbi, cebinde namusu, aklında sus pusu gördüm.

افراد گنگ مغزی را دیدم

که قلبش را در دست گرفته  

و ناموسش را در جیبش گذاشته

Aşkını paraya tahvil edenleri, onurunu mezara gömenleri gördüm.

کسانی را دیدم

که عشقشان را با پول معامله کرده اند  

و کسانی که افتخارشان را با خود به قبر دفن کرده اند

Keşke görmez olaydım, çocuk kalaydım.

ای کاش که نمی دیدم ....!  

 و همیشه کودک می ماندم

Beni nasıl kandırdıklarını gördüm, beni nasıl inandırdıklarını.

دیدم که چطور مرا فریب دادند

و گول زدند

Sadece gerçek benimmiş, en iyi onu gördüm.

حقیقت فقط مال من است،

 این را بهترین چیز دانستم

Göze kalem çeken acılar, akla zincir vuran yaralar gördüm

دردهایی دیدم که به چشم قلم می كشند و

 زخم هایی که به عقل زنجیرمی زنند

Varlığını satan yoksullar, yokluğunu satan zenginler gördüm

فقیرانی دیدم که دارائی خود را می فروشند

 و ثروتمندانی که کمبود های خود را حراجی می کنند

Keşke görmeseydim.

ای کاش نمی دیدم ...!

Sabır emlakçılarını, ihanet şakşakçılarını gördüm.

دلالان صبر

و تشویق کنندگان به خیانت را دیدم

Arkadaşını sevenlerden daha makbul, sevgisini satanları gördüm.

فروشندگان محبت را مقبول تر از کسانی دیدم

 که به دوستانش محبت می کند

Bizler’ ve ‘sizler’ diye bizi bölenlerin aslında ‘onlar’ olduklarını gördüm.

و آن ها همان کسانی هستند

که ما را به  (( ما )) و ((شما )) تقسیم می کنند ..

Şikayete hakkım yok, sustum, tam ortasında durdum

هیچ حقی ندارم که شکایت کنم ،

ساکت شدم

 و دروسط ماندم

Yaşamak haram oldu, nefes alırken öldüm.

زندگی حرامم شد ،

 در حین تنفس ،

 مردم

Bilseydim büyümezdim, çünkü büyümesem ölmezdim.

گر می دانستم بزرگ نمی شدم ،

 ولی بزرگ نمی شدم که نمی دانستم ..!

منبع:

 


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نیلووو
ساعت21:50---2 ارديبهشت 1391
شاید بزرگ شدن اتفاق خوبی نباشد


نیلووو
ساعت21:48---2 ارديبهشت 1391
کاش کودک بودم تا بزرگترین شیطنت زندگی ام نقاشی روی دیوار بود

نیلووو
ساعت21:48---2 ارديبهشت 1391
ای کاش کودک بودم تا از ته دل می خندیدم نه اینکه مجبور باشم همواره تبسمی تلخ برلب داشته باشم

نیلووو
ساعت21:45---2 ارديبهشت 1391
یاشا وحید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب