پيامك‌هاي مسموم!
سوی دیار عاشقان♥
17 / 4 / 1392برچسب:, :: 14:15 :: نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،چندي است پديده زشت و بسيار ناپسندي در جامعه ما نمودار شده كه داراي عواقبي بسيار خطرناك و نگران‌كننده است و حكايت از دسيسه موذيانه و حساب شده‌اي دارد كه با نگاهي عميق به آن مي‌توان دريافت كه هدف از به كارگيري چنين روشي حمله به اصل و ريشه است.

رواج پيامك‌ها در جامعه ما و استقبال عامه- خصوصا جوانان و نوجوانان- از آن امري است كه همپاي ديگر جوامع نمي‌توان منكر آن شد، ليكن به نظر مي‌رسد كه اين پديده به تدريج از جنبه عادي و حتي سرگر‌م‌كننده آن خارج شده و متاسفانه به ابزاري جهت سوء استفاده‌كنندگان تبديل شده است.

در مقايسه با ساير وسايل ارتباط جمعي، تلفن همراه وسيله خصوصي‌تري محسوب مي‌شود كه انتظار مي‌رود چنين حريمي كمتر مورد اغراض و دست‌درازي‌ها قرار گيرد اما جاي دريغ دارد كه برخلاف تصور رايج، چنين همراهي هميشه و همه جا، تحت اراده و اختيار صاحب آن قرار ندارد و چه بسيار حريم شخصي افراد، بي‌آنكه خود ملتفت ماجرا باشند، شكسته مي‌شود.

عصر جديد، عصر اطلاعات و نبردهاي سايبري است و در چنين هنگامه‌اي دشمنان با برنامه‌هاي بسيار پيچيده و نامرئي درصدد چيرگي در اين ميدان هستند و به همين سبب مي‌توان گفت كه در هيچ عصر و در هيچ نسلي شمار قربانيان تا اين اندازه فزوني نداشته و علت اين فراواني بي‌ترديد در ساده‌انگاري‌هايي نهفته است كه بسيار خسارت‌آفرين بوده است.

تكنولوژي مدرن اگرچه بر توانايي‌هاي آدمي افزوده است و در عرصه ارتباطات، امكاناتي را پديد آورده كه حتي آن را مي‌توان در امتداد و مكمل حواس به شمار آورد اما نبايد از اين واقعيت غفلت كرد كه اگر در جامعه طريقه صحيح استفاده از اين وسايل آموزشي داده نشود و يا به عبارتي ديگر اگر اشخاص نسبت به معايب و مضرات آنچه كه در اختيار دارند آ‌گاه نشوند، چه بسا از اين طريق متحمل خسارت و صدمات جبران‌ناپذيري شوند كه سايه سياه آن بر زندگي آنان همواره سنگيني نمايد. پروژه استحاله تدريجي اكنون مدتي است كه با هدف تقدس‌زدايي، معتقدات و مقدسات جامعه را نشانه رفته و به شكل موذيانه‌اي خود را در لباس جوك‌هايي استتار كرده كه داراي مضامين مذهبي است.

اگرچه اسلام، آيين خوشرويي و شادي است و نقل لطيفه‌هاي خوب و شادي‌آ‌ور را منع نكرده است اما شوخي كردن در اين آيين از اندازه و حدود خاص و معيني برخوردار است و به عبارت ديگر شوخي‌هايي كه جنبه‌ تمسخر و استهزاء داشته باشند مجاز شمرده نشده و هرگونه شوخي با باورها و مقدسات نيز نهي و مذموم شمرده شده است.

در حال حاضر پديده رواج جوك‌هاي پيامكي با مضامين و موضوعات ديني را مي‌توان حمله سازمان يافته و برنامه‌ريزي شده‌اي تلقي كرد كه اعتقادات عامه مردم را هدف قرار داده و جاي دريغ دارد كه گفته شود گاه حتي خواص نيز تحت تاثير چنين جوك‌هايي قرار مي‌گيرند و آن را در محافل و مجالس نقل كرده و يا به ديگران پيامك مي‌فرستند!


محتواي نازل اين جوك‌ها ظاهرا جنبه شوخي و سرگرم كنندگي دارد، اما در واقع پوششي براي تمسخر معتقدات و سبك شمردن احكام مي‌باشد و بعضي از اين جوك‌ها با نظر به عملكرد بعضي از مسئولين، رنگ و لعاب سياسي نيز دارد. مفاهيم و موضوعاتي كه معمولا دستمايه چنين جوك‌هايي است عبارتند از:

- به سخره گرفتن آيات قرآن كريم

- شوخي با انبياي الهي، پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع)

- استهزاء احكام، اصول و فروع دين

- تمسخر شخصيت‌ها و علماي ديني بويژه انديشوران دين باور معاصر.

فرستنده چنين پيامك‌هايي عموما نامشخص است و گاهي نيز برخي از دوستان و آشنايان، نادانسته و ناآگاهانه چنين پيامك‌هايي را به ديگران نيز ارسال مي‌كنند كه چه بسا اگر نسبت به نتايج و پيامدهاي شوم اين پديده آگاهي داشته باشند هرگز خود را وسيله‌اي براي نشر چنين منكري نخواهند كرد.

به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي با اطلاع رساني وسيع در اين زمينه، مي‌بايست تمامي آحاد جامعه را نسبت به چنين دامي، هوشيار كرد. زيرا تا هنگامي كه جامعه از چنين پديده‌اي بيزاري نجويد، اين رويه ناپسند همچنان استمرار خواهد داشت.

امروزه غيرت و تعصب ديني جامعه ما از راه‌هاي گوناگون مورد حمله و تهديد قرار گرفته است كه اين روش‌ها نيازمند شناسايي هوشمندانه و مقابله از طريق روشنگري، تهيه و تدارك برنامه‌هاي فرهنگي جايگزين مي‌باشد. بهره‌برداري از چنين روش‌هايي توسط دشمنان، اي كاش مسئولين فرهنگي ما را نيز به چاره‌انديشي و بهره‌برداري متقابل از فرصت‌هايي كه مغفول مانده است وا دارد و چه بسا حتي مكر دشمنان را به خودشان بازگرداند./كامران شرفشاهي


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب