وقتی عقرب ها رام می شوند
سوی دیار عاشقان♥

در گوشه ای از شهر گناباد، مردی زندگی می کند که شاید بعضی ها او را بارها دیده اید و حتی با او صحبت کرده اید اما از این روی زندگیش بی خبر باشید. مردی که سال هاست دوستان صمیمی اش موجوداتی هستند که باعث ترس ما و حتی به گونه ای جزو خطرناک ترین موجودات برای ما انسان ها هستند.

 

مردی که با نیروی خواستن و پادزهر علاقه، سم کشنده ی آن موجودات را بی اثر می سازد. مردی که سال هاست، به دوست صمیمی مارها و عقرب ها تبدیل گشته است.

گپی صمیمی با وی ترتیب دادیم:

  • ضمن معرفی بفرمایید از کی این کار را شروع کردید؟

غلامعلی حسن زاده، متولد 1331 و دارای دیپلم بهیاری کارمند بازنشسته ی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هستم و از اوایل استخدام خود که تقریبا بیست سال سن داشتم و معمولا در پایگاه های امداد بین جاده ای فعالیت می کردم، کم کم نزدیک شدن و گرفتن عقرب ها را شروع کرده ام.

  • آیا برای انجام این کار علاقه و انگیزه لازم است؟

یقینا همین طور است؛ ولی بیشتر و مهمتر از آن ها، جرات و شهامت است. برای این کار باید بی باک بود، زیرا دست زدن به عقرب هایی که زهرشان می تواند هر انسانی را از پای در آورد، کار هر کسی نیست.

  • شما ایمن شده اید؟ چه چیزی باعث این مصونیت شما در برابر نیش عقرب شده است؟

از قدیم پدران و مادران ما می گفتند که اگر هر خانم بارداری را عقربی نیش بزند، در آینده فرزند متولد شده در برابر نیش و سم عقرب در امان خواهد بود. اما نکته ی اصلی این است که تمام اتفاقات خواست خداوند است و این امر نیز فقط با خواست او ممکن است.

  • تا کنون چند عقرب گرفته اید؟

تعدادش خیلی زیاد است. من معمولا آخر هفته ها را به بیابان های اطراف و مزارع کشاورزی و این طور مکان ها می روم و در هر بار چند عقرب را می گیرم. تا کنون شده که تا 50 عقرب در یک روز گرفته ام.

  • آیا جاهایی که می روید عقرب زیاد دارد و عقرب ها مکان هایی مخصوص به خود را دارند؟

عقرب ها در سوراخ هایی زندگی می کنند که به آسانی نمی شود آن ها را پیدا کرد و از دید انسان های عادی مخفی هستند. شاید این سوراخ ها در هر جایی باشد. من بر طبق تجربه ای که در طول این چند سال کسب کرده ام، می توانم این سوراخ های مخفی عقرب ها را شناسایی کنم.

  • اولین باری که به عقرب ها نزدیک شده اید را یادتان است؟

بله، برای بار اول خودم هم خیلی میترسیدم که به عقرب دست بزنم. اما کم کم که این کار را کردم و برایم عادی شد.

  • چگونه عقرب ها را می گیرید ؟

من آن ها را با دست می گیرم. در ابتدا وقتی عقرب ها را می گیری چون احساس خطر می کنند تا یک ساعت همینطور پشت سر هم نیش میزنند، اما کم کم آرام می شوند و می توان آن ها را به راحتی در دست خود گرفت.

  • شما گفتید که با دست آنها را می گیرید، آیا شما را نیش نمی زنند؟

آن ها من را هم مثل همه نیش می زنند. اما با خواست خداوند نیش آن ها برای من هیچ دردی ندارد و سم آن ها روی بدن من هیچ تأثیری نمی گذارد. ابتدا که آن ها را می گیرم پشت سر هم به دستم نیش می زنند اما بعد از مدتی آرام می شوند و من می توانم با آن ها هر کاری بکنم.

  • آیا تا به حال مار را هم گرفته اید؟

بله، اگه فرصتی پیش بیاید و ماری ببینم، آن ها را هم می گیرم.

  • سم مارها هم بر روی شما بی تأثیر است؟

خیر، مار ها سم بسیار خطرناکی دارند و اگر نیش بزنند انسان را از پا در می آورند. من آن ها را طوری میگیرم که نتوانند سم خود را به بدن من وارد کنند.

  • دیگران و بخصوص خانواده تان در مورد این کارهای شما چه نظری دارند؟

آن ها بیشتر تعجب می کنند و معمولا می ترسند. خانواده ام دیگر به این کار من عادت کرده اند اما باز هم از عقرب و مار می ترسند که بسیار عادی و طبیعی است.

  • بعد از اینکه عقرب ها و مارها را می گیرید، با آن ها چه می کنید؟ آیا از سم آن ها استفاده می کنید؟

خیر، من مدتی آن ها را نگه می دارم و معمولا دوباره آن ها را در بیابان ها رها می کنم. مارها را نیز معمولا اگر کسی خواهان باشد درون شیشه ای پر از الکل به آن ها می دهم. اما بیشتر آن ها را دوباره به بیابان ها باز می گردانم.

  • ممکن است خاطره ای از گرفتن عقرب ها را برای ما تعریف کنید؟

بله، یکبار یادم است اوایلی که این کار را میکردم و جوان بودم، چند عقرب خیلی برگ و سمی را گرفتم و با خودم به بیمارستان بردم. آن زمان یک خانم دکتر خارجی در بیمارستان کار می کرد. وقتی عقرب ها را دید که روی صورت و گردن من راه می روند، خیلی ترسید و با جیغ و فریاد پا به فرار گذاشت. یکبار هم یادم است چند عقرب را به خود به خانه بردم و در حیاط خانه زیر یک سطل گذاشتم. صبح که سراغشان رفتم هیچ اثری از آن ها نبود. تا یک هفته خانواده میترسیدند در خانه رفت و آمد کنند. اما آخرش هم نفهمیدیم آن ها به کجا فرار کرده اند.

  • آیا حاضرید مدت طولانی را با عقرب ها سر کنید؟ تا کنون به فکر رکورد شکنی بوده اید؟

بله، اما به این چیز ها فکر نمی کنم و تنها برای سرگرمی و علاقه ای که دارم این کار را می کنم.

  • نظرتان در مورد عقرب ها چیست؟ آیا مردم حق دارند که از آن ها بترسند؟

عقرب و یا هر موجود دیگری، تنها در صورتی که به او آسیبی برسد و یا احساس خطر کند به کسانی که به او نزدیک شوند حمله می کنند. اگر بتوان با موجودات به مسالمت رفتار کرد مطمئنا آن ها هیچ آسیبی به ما نمی رسانند؛ اما باید بگویم که مردم هم حق دارند که از یک گروه موجودات بترسند، چون هر لحظه ممکن است یک بی دقتی باعث حمله آن ها شود و عقل سالم حکم می کند که از آن ها دوری کرد.

  • در پایان اگر سخن خاصی دارید بگویید.

ابتدا باید از خداوند متعال که این قدرت را به من داده سپاسگزاری کنم. خداوند برای هر موجودی یک فایده و یک قدرت قرار داده و هیچ موجودی بی دلیل آفریده نشده. انسان ها نیز هر کدام یک استعدادی خدادادی دارند که باید سعی کنند که آن استعداد را پیدا کنند. موضوع دوستی عقرب ها با من هم از همین قدرت های خدادادی است. در ضمن، باید بگویم که من بیش از پنجاه سال است که مرتب به ورزش صبحگاهی می پردازم و اگر تحقیق شود تعداد کسانی که در شهرستان به این کار می پردازند زیاد نیست؛ به نظر من باید یک توجه ویژه ای از جانب مسئولان به این افراد بشود تا باعث نهادینه شدن این کار گردد. ورزش بسیار برای سلامتی جامعه مفید است و خود من الان سال هاست که حتی یکبار به دکتر مراجعه نکرده ام.

 

 


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب