روستای زیبایی «زیارت»
سوی دیار عاشقان♥
15 / 4 / 1392برچسب:, :: 14:36 :: نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss

در گلستان قفل‌های بسته‌ای وجود دارد که تاکنون هیچ دولتی با وجود برخی اقدامات نتوانسته موفق به گشودن آنها شود.

خبرگزاری فارس: روستای زیبایی «زیارت» خسته از شعارهای توخالی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قفل‌هایی همانند ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت، بحث گردشگری جزیره آشوراده، پتروشیمی گرگان و ... که با وجود خیلی ادعاها، همچنان بر این موضوعات، مهر سخت و دشواری استوار است.

تردیدی وجود ندارد، هر کدام از این قفل‌ها نیازمند کلید تدبیر و همت خاصی است که تاکنون به کار نیامده است.

راجع به روستای زیارت و مشکلات این روستای چسبیده به شهر گرگان مطالب و اخبار زیادی منتشر شده اما با وجود همه این واگویه‌ها هنوز اقدام خاصی از سوی هیچکدام از نهادهای نظارتی استان انجام نگرفته است.

سوزانده شدن زیارت گرگان در زمان قبل  پهلوی اول

گفته می‌شود، در زمان پهلوی اول دوبار این روستا به دلیل دخیل بودن اهالی این روستا در آلوده‌سازی سرچشمه آب‌های شرب گرگان سوزانده شده و اهالی آن به نقاط دیگر کوچانده شدند.

این موضوع نشان می‌دهد: این روستا از آن زمان به دلیل محل استقرارش به عنوان یکی از خطرات زیست محیطی منطقه همیشه مورد توجه بوده و تلاش می‌شد با رهاسازی آن از منطقه سکونتی سلامت شهروندان گرگانی را تضمین کند که این وضعیت با ورود افراد سودجو به منطقه دوباره به رونق تخلف کمک کرده است.

سکوت دستگاه‌های نظارتی در برخورد با متخلفان سودجوی ساخت و ساز در زیارت

پرسش های اساسی زمانی ایجاد می شود که چنانچه شما در یکی از جنگل‌های استان خواسته یا ناخواسته  یک درخت را قطع کرده یا به بخشی از جنگل آُسیب برسانید، دستگاه متولی سریعا با شما برخورد خواهد کرد و حتی شما را به مراجع قضایی معرفی می‌کند اما چرا این قدرت و نظارت در زیارت به صفر رسیده است.

اخیر در برنامه رادیویی دریچه که از صدای گلستان پخش می شد یکی از مسئولان شهری گرگان دلیل عدم برخورد با متخلفان را منافع افراد صاحب نفوذ ذکر کرده است اما در همان برنامه این موضوع از سوی دیگر کارشناس برنامه شدیدا رد شد و عنوان شد بسیاری از متخلفان افراد عادی و سودجو هستند.

در گزارش تصویری پیش رو شما شاهد ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی در این روستا خواهید بود که همچنان ادامه دارد و گویی مسئولان استان در برابر این همه تخلف آشکار خود را به خواب زده اند.

تمامی ساختمان‎های در حال ساخت و یا بنا شده بر ارتفاعات فاقد پروانه ساخت هستند، همچنین بنای ساختمان‎های سنگین و بلند مرتبه در حالی که بافت زمینی این منطقه به هیچ‌وجه تحمل اینچنین ابنیه‌های سنگینی را ندارد یک اشتباه آشکار و غیر فنی است.

بنای این ساختمان‎ها در ارتفاعات نیز با توجه به شیب منطقه که احتمال رانش در آن بسیار است، از دیگر تخلفاتی است که ساکنان این اماکن را با خطر و تهدید بزرگی مواجه کرده است.

تخریب محیط زیست دستاورد مهم ساخت و سازهای غیر قانونی

این ساخت و سازها موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‎شود و در عین حال ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیل رودخانه‎ها، موجب مسدود کردن مسیر طبیعی این رودخانه‎ها شده است.

بی‎شک در آینده‌ای نزدیک با روی دادن سیلی  که دور از انتظار نیست همه این ابنیه‌های غیرمجاز  تخریب می‎شود اما پاسخگوی خسارات مالی و جانی به شهروندان چه کسی خواهد بود.

از دیگر عواقب ناخوشایند این ساخت و سازها می‎توان به چاه‎های جذبی احداث شده در بناها اشاره کرد موجب آلوده ساختن آب‌های زیرزمینی بالادست شده  و آب شهری شرب در خطر آلودگی قرار خواهد گرفت.

احداث ساختمان‎ها و آسفالت مسیرهای روستا موجب جذب کمتر آب‌های سطحی و بروز سیلاب با وقوع بارش‎های فصلی دور از انتظار نیست.

ارجاع 60 پرنده تخلف در حریم رودخانه‌های روستای زیارت به مراجع قضایی

اخیرا مدیر عامل آب منطقه ای استان گلستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان گفته است: تاکنون 60 پرونده تخلف تجاوز به حریم رودخانه‌ها در روستای زیارت گرگان به مراجع قضایی استان تحویل شده است.

ایرج حیدریان تصریح کرد: برخورد جدی با متخلفان حریم رودخانه‌ها علاوه بر یک کار اجرایی و قضایی یک موضوع فرهنگی است که باید به طور جدی به آن پرداخت.

وی با اشاره به ساماندهی حریم رودخانه های استان یادآور شد: از 2 هزار و 700 کلیومتر رودخانه در استان تنها در یک هزار و 100 کیلومتر تعیین حریم انجام شده است.

حال سوال اینجاست: چرا تاکنون این برخوردها جنبه عملی به خود نگرفته و این تخلفات آشکار، همچنان در روز روشن در حال انجام است.

استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل این استان را تهدید می‌کند.


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب