۱۸ درس از کسب و کار
سوی دیار عاشقان♥
10 / 4 / 1392برچسب:, :: 21:5 :: نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss

«آیا اولین باری که از اینترنت استفاده کرده اید را به خاطر دارید؟ یادتان می آید که کِی و کجا بوده است؟ من به خاطر دارم.»

مؤسس کمپانی FSB از اولین تجربه اش از استفاده از اینترنت برای ما می گوید و اینکه چگونه همان تجربه مسیر زندگی اش را عوض کرد و چه تجربیاتی در این زمینه پیدا کرد.

خانم فوزیه برک (Fauzia Burke) هم اکنون مؤسس و رئیس کمپانی «FSB Associates» است. این شرکت یکی از موفق ترین شرکتها و پیشرو در زمینه تبلیغات دیجیتال و علی‌الخصوص ایجاد آگهی برای کتاب ها، نویسندگان و ناشران و به طور کلی بازاریابی اینترنتی است.

خانم برک اولین تجربه اش از دیدن چیزی به نام اینترنت را اینگونه بازگو می کند:

در آن زمان من در شرکت Henry Holt (یکی از قدیمی ترین شرکتهای چاپ و نشر کتاب در امریکا که در سال ۱۸۶۶ توسط «هنری هالت» و شریکش تاسیس شد) مشغول به کار بودم. یکی از معاونین شرکت چیز جالبی را به من نشان داد. او صفحه ای را بر روی کامپیوتر خود به من نشان داد. ابتدا هیچ چیز قابل توجهی وجود نداشت. سپس بر روی کلمه «پاریس» کلیک کرد و ما وارد یک سایت در فرانسه شدیم. مثل معجزه می ماند.

همین باعث شد من عاشق پدیده ای به نام اینترنت شوم. دو ماه بعد از کارم استعفا دادم تا به دنبال علاقه خود بروم. کمپانی FSB را راه اندازی کردم و خوشبختانه «هنری هالت» اولین مشتری من بود. و حال ۱۸ سال از آن زمان گذشته است. آنقدر این زمان زود گذشت که گوئی همان دیروز بود.

در این سالها و در طول این راه درسهای زیادی آموخته ام که مهمترینشان را با شما در میان می گذارم. اینها نکات ساده ای به نظر می آیند اما حاصل ۱۸ سال تجربه هستند و با توجه به آنها می توانید سریع تر پله های نردبان موفقیت را طی کنید:

۱- صادق باشید

با کارمندانتان، مشتریان خود و مهمتر از همه با خودتان همیشه صادق باشید.

۲- خوش قول باشید

همیشه به وعده هایتان عمل کنید و سر قول خود بمانید. حتی اگر در مورد موضوعات کوچک و پیش پا افتاده باشند. احیاناً اگر نتوانستید به قولی عمل کنید از ته دل عذرخواهی کنید.

۳- با همه با احترام برخورد کنید

لحظات بدی در زندگی همه ما پیش می آید که ممکن است به شخصی بی احترامی کنیم. سعی کنید به راحتی از این موضوع نگذرید و حتماً عذرخواهی کنید.

۴- همیشه وقت شناس باشید، همیشه و همه جا

سعی کنید به زمان تعیین شده برای کارها، جلسات و قرارهای ملاقاتمان متعهد باشید. این مورد یکی از ساده ترین راه ها برای جلب اعتماد دیگران است.

۵- پول قرض نگیرید

۶- بزرگترین، همیشه بهترین نیست

شانزده سال طول کشید تا این مورد را یاد بگیرم.

۷- برای وقت خود ارزش قائل شوید

تنها راهی که بتوانیم دیگران را متقائد کنیم که برای وقت ما ارزش قائل باشند اینست که ابتدا خود به وقت و زمانمان اهمیت دهیم.

۸- سعی کنی همیشه شریک خوبی باشید (چه در کار، چه در زندگی شخصی)

من تمام موفقیتم را مدیون مرد بسیار فوق العاده ای هستم، که در زندگی و کار همیشه همراه من بود.

۹- افراد واقعاً، واقعاً و واقعاً خوب را استخدام کنید

۱۰- بدانید چه زمان می بایست ایده ای را پایان دهید

قبول کنید که همیشه نمی توانید در همه موارد بهترین باشید.

۱۱- هیچوقت از تحولات جدید و یادگیری غافل نشوید

۱۲- ابتدا مشتری های ایده آل خود را انتخاب کنید و سپس ارائه خدمات به آنها را توسعه بخشید.

۱۳- نه گفتن را تمرین کنید

۱۴- همه زمانی ناامید می شوند. شانس دوباره ای به خود بدهید

۱۵- هیچ کس نمی تواند همه چیز را عالی انجام دهد. معایب کارتان را پیدا کنید، آنها را بپذیرید و بر آنها چیره شوید.

۱۶- سعی کنید هیچگاه اسپم نباشید، هیچ جا و در هیچ قالبی

۱۷- همیشه سپاسگزار روزها و کارهایی باشید که به زندگی شما شور و شوق و معنا می بخشند.

۱۸- به خودتان مرخصی بدهید و زمانهایی را به دور از كار بگذرانید.

داشتن کسب و کاری شخصی بسیار جذاب است. من این را به تمامی افرادی که به شغلی احساس خوشایندی دارند توصیه می کنم. به جلو حرکت کنید و درسهای جدید بیاموزید. این سواری کردن آسان نیست. بیخوابی های شبانه و آمادگی برای مواجهه با ترس و ناامنی را می طلبد. ولی در پایان روز هیچ چیز بهتر از داشتن یک زندگی انعطاف پذیر، قابل اعتماد، ترسناک، پر شور و هیجان و شجاعانه شما را راضی نخواهد کرد.


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب