مناظـر دهگانـه خارق العـاده در جـهان2
سوی دیار عاشقان♥



5. پارک ملی گورمه ترکیه (goreme national park)

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


یکی از جاذبه های اصلی منطقه کاپادوکیا (Cappadocia) در کشور ترکیه، مکانی است بنام G�reme National Park یا همان پارک ملی گورمه; این مکان خارق العاده و تماشایی، میراث تاریخی ارزشمندی را در درون خود حفظ کرده است. قسمتی از این پارک، محراب های قدیمی منحصر بفردی را دربر دارد که تنها از یک تکه سنگ درست شده اند. شواهد و آثار هنریه یافت شده در درون آنها به دوران مسیحیت و ضد بت پرستی (post-Iconoclastic) رومیان قدیم باز میگردد که کمک شایانی به تحقیقات باستان شناسان میکند.

همچنین بقایای یافت شده از سکونت انسانها در این مناطق به قرن چهارم باز میگردد. پارک ملی گورمه در سال 1985 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

4. ریو تینتو اسپانیا (rio tinto)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


رودخانه ی 58 مایلی اسپانیا که از کوه های سیرا مورنا (Sierra Morena) تا خلیج کادیز (Cadiz) جریان دارد، یکی از بزرگترین منابع سنگ آهن در جهان بنام ریو تینتو (Rio Tinto) عبور میکند. منظره خارق العاده ایجاد شده از آب های قرمز رنگ حاصل 5,000 سال فعالیت معدن کاری و حفاری در این منطقه است.

این رودخانه با داشتن pH بسیار پایین و مقادیر بسیار زیادی از فلزهای سنگین، به یکی از آلوده ترین آبراه های موجود در کره زمین تبدیل شده است. علاوه بر این Rio Tinto نقش بسزایی در دو دوران اصلی تاریخ ایفا کرده است، به طوری که زادگاه دو دوران برنز (Bronze Age) و مس (Copper Age) از این سرزمین شکل گرفته است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

3. آتشفشان دالول اتیوپی (dallol volcano)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آتشفشان شگفت انگیز دالول (Dallol) در کشور اتیوپی به عنوان گرم ترین مکان سکنی گزیدنی موجود در کره ی زمین، مقام سوم را در لیست 10 تایی های ما بدست آورده است. میزان دمای ثبت شده در این منطقه از سال 1960 تا 1966 به طور سالیانه، 34.4 سانتیگراد (93.9 فارنهایت) و میانگین روزانه ی بیشترین دمای آن در طی همین دوران 41.1 سانتیگراد (106.0 فارنهایت) بوده است.

آتشفشان دالول چیزی حدود 157 پا (48 متر) از سطح دریا پایین تر است و همین امر باعث شده آن را به عنوان کوتاه ترین آتشفشان جهان از سطح زمین بشناسند. یکی از نکات جالب و البته عجیب این منطقه، ترکیب رنگ های قرمز، سبز، زرد و سفید است که از تالاب های نمک، چشمه های معدنی و چشمه های آب گرم تشکیل شده است. این تنوع رنگ ناشی از انواع مختلفی از نمک های پتاسیم، به رنگ سولفور و دیگر کلریدها و اکسیدها میباشد که این منطقه را به یکی از عجایب طبیعی جهان تبدیل کرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

2. تنگه بز کوهی آنتلوپ کنیون آمریکا (antelope canyon)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) یا همان تنگه بز کوهی، یکی از اعجاب انگیزترین مناظر طبیعی موجود در کره زمین است که در ایالت آریزونای آمریکا و در مناطق زمین های ناواجو (Navajo) واقع شده است.
این منطقه به عنوان پربازدیدترین و دیدنی ترین تنگه ی باریک جنوب غربی آمریکا شناخته شده است و به همین دلیل نقش بسزایی در رونق صنعت گردشگری Navajo ایفا میکند.

شکل منحصر بفرد صخره ها و سنگ های آنتلوپ کنیون که توسط آب و هوا به گونه ای عجیب فرسایش یافته اند، در ساعاتی از روز خالق مناظر باشکوه با نور پردازی های نایاب میشوند، به طوری که حتی عکس برداری از آنها به علت انعکاس شدید نور مشکل است. علاوه بر این Antelope Canyon از دو تنگه بالایی و پایینی تشکیل شده است که قسمت پایینی آن بسیار عمیق تر و طولانی تر از قسمت بالایی آن است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. جزیره سقطرا یمن (socotra island)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خب، دیگه وقتش رسیده که دارنده ی مقام اول لیست عجیب ترین و در واقع خارق العاده ترین مناظر جهان را به شما معرفی کنیم!
در ابتدا باید گفت فکر نکنید که عکس های این مجموعه از سیاره ی دیگه ای گرفته شده، این درختان و گیاهانی که مشاهده می کنید به انضمام بسیاری از گونه های جانوری دیگر، جزو کمیاب ترین گونه های موجود در کره زمین هستند.

در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا مجمع الجزایر کوچکی وجود دارد که به عنوان بیگانه شکل ترین منطقه موچود در کره زمین معروف شده است. این مجمع الجزایر که با نام سقطرا (Socotra) شناخته میشوند، در کل از چهار جزیره بزرگ و دو جزیره کوچک که اهمیتی جهانی دارند، تشکیل شده اند. طبق گفته Unesco.org، حدود 37% از 825 گونه های گیاهی، 90% از گونه خزندگان و 95% از گونه حلزون های سقطرا، در هیج جای دیگر جهان پیدا نمیشوند. به خاطر همین تنوع زیستی و جانوری، سقطرا را با نام "گالاپاگوس اقیانوس هند" میشناسند.

این جزیره واقع در کشور یمن، محل زیست گونه های شگفت انگیزی از گیاهان، از قبیل: درخت خون اژدها (Dracaena Cinnabar)، گل سرخ صحرایی (Adenium Obesium)، درخت خیار (Dendrosicyos Socotranum)، درخت انجیر (Dorstenia Gigas) و بسیاری دیگر میباشد.



 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب