به مناسبت چهارم خرداد - روز دزفول1
سوی دیار عاشقان♥

شهرستان دزفول یکی از قدیمی ترین مناطق کشور در شمال استان خوزستان واقع شده است

از سال 1390 در تقویم رسمی کشور به خاطر نقش کلیدی و جانفشانی های مردم این شهر

 روز چهارم خرداد ماه به نام روز دزفول نام گذاری شد...

با این همه به مناسبت این روز شما را به دیدن تصاویری از این شهرستان دعوت می کنیم ...

http://www.8pic.ir/images/10845032874155552769.gif

 

پل تاریخی دزفول در زمان شاپور اول ساسانی ساخته شد و قدیمی ترین پل استوار جهان است که نزدیک به 18 قرن است که به حیات خود ادامه می دهد و یکی از مهم ترین آثار تاریخی ملی محسوب می شود که با شماره 84 در فهرست ثبت شده است. به دلیل اهمیت بالای این سازه به همراه سایر سازه های آبی دزفول پرونده ثبت جهانی آن در دست آماده سازی می باشد.

دزفول - عکس : محمد آذرکیش

یکی از محل های تفریحی و زیبای شهر دزفول پارک ساحلی ولی عصر عج الله است . این پارک زیبا در جنوب شهر دزفول و در ساحل رود همیشه خروشان دز واقع شده است. فضاهای متنوع بازی، کانال آبی که از وسط پارک می گذرد، قرارگیری در کنار پل باستانی دزفول ، امکانات اولیه نظیر پارکینگ نمازخانه و سرویس بهداشتی و قایق های تفریحی در مجموعه، باعث ایجاد فضای لذت بخشی در بین دو پل پنجم و پل باستانی دزفول شده است.

 

دزفول - عکس : محمد آذرکیش

آسیاب های تاریخی دزفول بخش مهمی از سازه های آبی این شهر هستند که در سه قسمت رودخانه دز واقع شده اتد . قدمت اولیه این سازه ها به دوره ساسانی و همزمان با شکل گیری شهر می رسد. به دلیل اهمیت و ارزش این آسیاب ها در دوره های مختلف تاریخی مرمت و بهسازی شده اند و همواره یکی از مشاغل مهم در آن جریان داشته است. این سازه های ارزشمند در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده و بخشی از آنها تحت عنوان موزه آب مرمت شده است. در کنار موزه آب، رستوران ساحلی سنتی و کافی شاپ قرار گرفته که مجموعه ی گردشگری خاطره انگیزی را در کنار ساحل رود دز به وجود آورده است.

دزفول - عکس : محمد آذرکیش

سید عبدالله داعی

 یکی از ادبای دزفول، داعی دزفولی است که در سال 1158 ه ق در دزفول دیده به جهان گشود و در سال 1256 هجری قمری وفات یافت. وی در اصفهان در خدمت حجت الاسلام حاج سید محمد باقر به تحصیل اشتغال داشته و علم حکمت ، کلام ، طب را در محضر مرحوم آقا محمد بید آبادی فرا گرفته و در ادبیات و تاریخ نیز آثار کاملی دارد. آرامگاه وی در محله کرناسیون دزفول قرار داشته و به خاظر قدمت بالا و دستنخورده ماندن از نظر تاریخی به شماره 7098 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. چند دیوان شعر سروده و همچنین مولف کتاب های با ارزش

دزفول - عکس : محمد آذرکیش

حمام تاریخی کرناسیون دزفول

حمام کرناسیون دزفول (موزه مردم شناسی) به شماره ۸۴۷۷ در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده ، و یکی از بناهای معماری دوره قاجاریه دزفول می باشد که در مرکز محله کرناسیون واقع شده است. این بنا با مساحتی حدود ۸۸۰ متر مرب ع دارای و دو بخش زنانه و مردانه هست . قسمت مردانه آن بازسازی شده و تبدیل به موزه مردم شناسی شده و بخش زنانه به تازگی صنایع دستی زیبای دزفول در آن قرار گرفته و این مجموعه را علاوه بر موزه مردم شناسی به موزه صنایع دستی نیز تبدیل نموده است. آدرس موزه : دزفول ،جاده ساحلی، خیابان روبروی قصر روناش ، حمام تاریخی کرناسیون بازدید همه روزه به جز دوشنبه صبح 9 - 13 و عصر 16 - 19

 

دزفول - عکس : محمد آذرکیش

پارک ساحلی دووه دزفول

 فرصت همنشینی با زلال آبی رود دز را در فضایی سبز و دلنشین ایجاد می کند . این پارک زیبا در ساحل شرقی رود دز و بین امام زاده رودبند و پل جدید دزفول و در کنار بافت تاریخی دزفول واقع شده است. این پارک دارای پارکینگ اختصاصی با ظرفیت بیش از 400 خودرو ، فضای سبز ، محل های نشیمن ویژه خانواده ها و ... می باشد. همچنین در کنار این پارک زیبا، موزه آب دزفول واقع شده و منظره ی کت های دزفول در ساحل غربی رود دز ، منظره ی دلنشینی را ایجاد کرده است. در انتهای این پارک زیبا رستوران ساحلی با آلاچیق های سنتی احداث شده که خاطره ی لحظه هایی زیبا در ساحل دز را ماندگار می کند.

 

دزفول - عکس : محمد آذرکیش

یکی از تفریحگاه های دیدنی دزفول پارک جنگلی معروف به لادن می باشد که با وسعت 30 هکتاری در 5 کیلومتری شمال شهر دزفول و نزدیکی کوی زیباشهر روبروی مجتمع دزنوش واقع شده است. فضای سبز زیبا و وسیع این پارک و امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و نمازخانه و نیز نزدیکی به شهر،پارکینگ مناسب ، مجموعه گردشگری مناسبی را توسط شهرداری دزفول جهت گذران اوقاتی خوش، فراهم آورده است.


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب