کوهنوردی که هیولای سیاه را فتح کرد
سوی دیار عاشقان♥

قیچی ساز کوهنورد توانمند کشورمان؛ بامداد روز 7 فرودین 92 ، ایران را به مقصد نپال به منظور صعود به قله ی 8463 متری «ماکالو» پنجمین کوه مرتفع جهان، ترک کرده بود .

قیچی ساز متولد 1360 در تبریز، هیمالیانورد ایرانی است که توانسته به یازده قله بالای هشت هزارمتری صعود کند . در موزه شهرداری تبریز مدال های متعدد عظیم قیچی ساز خودنمایی می کند

سال گذشته عظیم قیچی ساز کوهنورد پرافتخار آذربایجان شرقی با صعود به قله گاشربروم یک رکورد صعود به بیشترین قلل بالای هشت هزار متر دنیا را در عرض 4 ماه به نام خود ثبت کرد.

این کوهنورد تبریزی با این موفقیت شمار قله های 8 هزارمتری صعود شده اش را به عدد 11 رساند و تنها با صعود به 3 قله ی «لوتسه»، «چوآیو» و «شیشاپانگما» می تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه 8 هزاری های جهان که تنها 29 نفر عضو دارد، ثبت نماید.

تنها خبر تأسف بار از دست دادن آقای شیانگ یانگ-لیو، کوهنورد چینی است که در هنگام بازگشت از قله بر اثر سقوط جانش را از دست داد.

گفتنی است عظیم قیچی ساز اولین کوهنورد ایرانی است که توانسته این قله سرسخت را صعود نماید. پیش از این نیز کوهنوردان کشورمان در سال های 80 و 91 بر روی این قله تلاش کرده بودند.

وی کوهنوردی حرفه ای را از سال 1379 آغاز کرده است؛ اولین صعود جدی اش بر می گردد به صعود قله ماربل وال به ارتفاع 6400 متر در کشور قزاقستان.

عظیم قیچی ساز در سال 1382 در ترکیب تیم ملی بزرگسالان برای صعود به قله 8068 متری گاشر بروم اعزام شد ولی اعضای تیم به علت وقوع حادثه برای همنوردشان شادروان محمد اوراز از ارتفاع 7800 متری اقدام به بازگشت و انتقال پیکر وی به پائین کردند.

قیچی ساز در سال 1383 به قله های 7200 متری دیران پیک و 7127 متری اسپانتیک در کشور پاکستان صعود کرده و در سال 1384 در سن 24 سالگی توانست بام جهان اورست به ارتفاع 8848 متر را بدون اکسیژن فتح کند.

وی در سال 1385 صعودی انفرادی و با هزینه شخصی به بلندترین قله رشته کوههای هندوکش (نوشاق 7495 متر) را اجرا کرد و در زمستان همان سال تیم مستقلی برای بانوان تبریز برای صعود به قله آرارات ترکیه تشکیل داد.

قیچی ساز در سال 1387 موفق به صعود به قله برودپیک به ارتفاع 8048 متر در پاکستان شد و در سال بعد در قالب تیم هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست و تشکیل دهنده تیم موفق به فتح شمالی ترین و سردترین قله هفت هزارمتری جهان "پوبدا" به ارتفاع 7439 متر در قرقیزستان گردید.

او در بهار سال 1389 سرپرستی تیمی را به عهده گرفت که موفق به فتح قله دائولاگیری، هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع 8167 متر شد. و سپس در تابستان همان سال فاتح نهمین قله مرتفع و دومین قله خطرناک جهان نانگاپاربات ملقب به "کوه قاتل" به ارتفاع 8125 متر در قراقروم پاکستان گردید.

عظیم قیچی ساز در سال 1390 قله سرشناس کانچن چونگا سومین قله بلند جهان را فتح کرد. او نخستین ایرانی بود که به این افتخار دست می یافت. در تابستان همین سال او توانست به قله های گاشربروم1 و 2 از دیگر قله های بالای هشت هزار متر صعود کند. در هنگام فتح قله گاشربروم2 پس از صعود قله بود که لیلا اسفندیاری هیمالیانورد سرشناس ایرانی در اثر سقوط از ارتفاع درگذشت.

قیچی ساز در اسفند سال 1390 به همراه یک گروه بین المللی صعود به قله آناپورنا در نپال را آغاز کرده و پس از یک تلاش 50 روزه در اردیبهشت سال 1391 به این مهم دست یافت. او تنها ایرانی است که به این «خطرناک ترین قله هیمالیا»صعودی موفقیت آمیز داشته است.

گفتنی است این کوهنورد ایرانی در دهم مرداد ماه سال 1391 موفق شد به فنی ترین و سخت ترین قله جهان، کی2 (K2) معروف به کوه وحشی، با 8611 متر ارتفاع (دومین قله بلند جهان پس از اورست) در پاکستان صعود کند. عظیم قیچی ساز در 8 مهرماه 1391 ساعت 9:34 به وقت ایران و پس از یک دوره تلاش ستودنی و در شرایطی سخت و برف سنگین به همراه مهدی قلیپور دیگر کوهنورد تبریزی قله 8163 متری ماناسلو در منطقهٔ Gorkha (گورخا) واقع در Mansiri Himal که بخشی از هیمالیا در نپال است را بدون استفاده از اکسیژن مصنوعی صعود کرد و با صعود به قله ماناسلو صعودهای خود به قلل بالای هشت هزار متری دنیا را به 10 قله رساند.

لازم به ذکر است: عظیم قیچی ساز درطی دو سال 1390 و 1391 به 6 قله بالای 8000 صعود کرده است.


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب