تاريخچه بازي هاي استقلال و تراکتورسازي
سوی دیار عاشقان♥

دو تيم تاکنون 25 بار در ليگ باهم روبرو شده اند که استقلال 13 بار و تراکتور فقط 3 بار پيروز شده اند و 9 بازي نيز به تساوي انجاميده است.

استقلال و تراکتور سازی اولین بار در فصل 54 باهم روبرو شدند. اولین رویارویی دو تیم  روز 24 فروردین 54 در ورزشگاه باغشمال تبریز صورت گرفت و تراکتورسازی با تک گل حسین نورمحمدزاده استقلال را شکست داد، در حالی که تراکتور تازه از دسته دوم آمده بود و استقلال نیز قهرمان فصل قبل شده بود. نکته جالب حضور یک مربی استقلالی به نام محمد بیاتی روی نیمکت تیم تراکتورسازی در این بازی تاریخی بود.

دو تیم تاکنون 25 بار در لیگ باهم روبرو شده اند که استقلال 13 بار و تراکتور فقط 3 بار پیروز شده اند و 9 بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 44 گل به ثمر رسانده و 20 گل نیز از تراکتور دریافت کرده است. بهترین برد تراکتور برد 2-1 و بهترین برد استقلال نیز دو نتیجه 5-1 بوده است.

تراکتور 12 بار در تبریز میزبان استقلال بوده و فقط 2 بار موفق به شکست این تیم شده است: بار اول در سال 54 و بار دوم در سال 75 با نتیجه 2-1 و با گلهای اسماعیل حلالی و تقی تخت کیانی. اما استقلال 5 بار در تبریز تراکتور را شکست داده است که آخرین بار آن در اسفندماه 80 بود که با گل فراز فاطمی این تیم را برد

استقلال نیز 13 بار در تهران میزبان تراکتورسازی بوده است که فقط یک بار مقابل این تیم تن به شکست داده است: فصل گذشته و در بازی برگشت لیگ برتر که تراکتور در آزادی 2-1 پیروز شد. 8 برد و 4 تساوی دیگر نتایج آبی ها در تهران مقابل تراکتورسازان بوده است.

تراکتورسازی در دور برگتشت لیگ دهم پس از 15 سال موفق شد تا استقلال را شکست دهد. تا پیش از فصل قبل لیگ برتر، آخرین پیروزی تراکتور مقابل استقلال در سال 1375 رقم خورده بود. البته باید به یاد داشته باشیم که طی سالهای 81 تا 87 دو تیم هیچگاه باهم روبرو نشدند.

فرهاد مجیدی بهترین گلزن حال حاضر استقلال با 7 گل زده بهترین گلزن آبی ها مقابل تراکتورسازی بوده است. علیرضا اکبرپور نیز 5 بار مقابل تراکتورسازی گلزنی کرده است. اما بهترین گلزنان تراکتور مقابل استقلال کوروش برمک، داود رستمی و جاسم کرار بوده اند که هر کدام 2 گل به ثمر رسانده اند. جاسم کرار فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت گلزنی کرد.

دو تیم 6 بار در لیگ برتر باهم روبرو شده اند که 2 برد برای استقلال و یک برد برای تراکتورسازی و 3 تساوی حاصل کار دو تیم در لیگ برتر بوده است. در فصل 80 استقلال هر دو بازی را با نتایج 4 صفر و 1- صفر برد و در فصل 88 نیز بازی های دو تیم با نتایج 1-1 و 2-2 خاتمه یافت. در فصل گذشته نیز بازی رفت دو تیم 1-1 شد و تراکتور در بازی برگشت 2-1 پیروز شد.

پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال سابقه بازی در تراکتورسازی را دارد. مظلومی در سال 55 از استقلال به تراکتور پیوست. در فصل 56 نیز مظلومی در 30 بازی لیگ 9 گل و در 4 بازی جام حذفی 5 گل برای تراکتور زد و با این تیم نایب قهرمان جام حذفی شد. مظلومی در سال 57 دوباره به استقلال بازگشت و در تنها بازی آن سال مقابل تراکتور زننده گل پیروزی بخش استقلال بود.

امیر قلعه نوعی سرمربی تراکتورسازان نیز در فاصله سال های 67 تا 76 بازیکن استقلال بود و بعد از آن هم در سه مقطع زمانی (سال 1381، 82 تا 85 و همچنین 87 تا 88) سرمربی استقلال بوده است و 2 قهرمانی لیگ برتر و 2 قهرمانی جام حذفی را برای این تیم به ارمغان آورده است.



 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب