گـزارش تصویـری از تک خـال های آسـمان !
سوی دیار عاشقان♥

از زمان جنگ های جهانی تا جنگ های مدرن امروزی، هواپیماهای نظامی نقشی تعیین کننده در میدان های نبرد ایفا کرده اند. در قرن بیست و یکم نیز کشورهای جهان همچنان در پی نمایش قدرت نظامی خود بوده و جت های جنگنده به ابزاری مبدل شده اند که سرنوشت یک جنگ را تغییر خواهند داد.

از مهمترین ویژگی های جت جنگنده، سرعت، مانورپذیری و اندازه کوچک آن در مقایسه با دیگر هواپیماهای نظامی است. امروزه، جنگنده های مافوق صوت می توانند با سرعتی بیش از یک هزار مایل در ساعت پرواز کرده و تسلیحات مختلفی را حمل کنند. در ادامه مطالب این ایمیل، برخی از بهترین جنگنده های حال حاضر جهان را به شما دوستان پرشین استار معرفی می کنیم.

 

F/A-22 رپتور

جت پنهانکار F/A-22 از نسل پنجم جنگنده ها و به نوعی بهترین جنگنده حال حاضر جهان محسوب می شود. این جنگنده با همکاری شرکت های لاکهید مارتین و بوئینگ تولید شده است. رپتور با بیشینه سرعت 2 ماخ، از قابلیت سوپر کروز نیز بهره می برد. این جنگنده مجهز به یک توپ 20 میلیمتری M61A2 با نرخ آتش 480 گلوله در دقیقه بوده و قادر به حمل شش موشک هدایت شونده میان برد هوا به هوا AIM-120C در محفظه موشک های خود است.

F-35 لایتنیگ II

این جنگنده تک سرنشین و دارای یک موتور است. F-35 ترکیبی از ویژگی های رادار گریزی جنگنده های نسل پنجم، سرعت مافوق صوت و مانورپذیری فوق العاده به همراه سامانه سنسور قدرتمند و یکپارچه است.

سوخو T50 PAK FA

جنگنده دو موتوره سوخو T50 از نسل پنجم جنگنده ها بوده و همچنان در مرحله توسعه قرار دارد. سوخو T-50 جدیدترین و جنگنده اصلی نیروی هوایی روسیه و هند خواهد بود.

یوروفایتر تایفون

یوروفایتر یکی از پیشرفته ترین جنگنده های چند منظوره جهان است. کنسرسیومی از شرکت های هواپیماسازی انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در شکل گیری این جنگنده نقش داشته که انگلیس و آلمان رهبری تکنولوژیکی آن را بر عهده داشته اند. بیشینه سرعت یوروفایتر برابر با 2.25 ماخ بوده و قادر به حمل یک توپ 27 میلیمتری موزر BK-27 و موشک های AIM-9 Sidewinder ، AIM-32 ASRAAM ، AIM-120 AMRAAM، موشک های هوا به هوا IRIS-T، موشک های هوا به زمین تاروس و پنگوئن و بمب های مختلف است.

میگ 35

این جنگنده به عنوان نسل 4++ طبقه بندی شده است. میگ 35 مجهز به یک توپ 30 میلیمتری GSh-30-1 با نرخ آتش 150 گلوله در دقیقه و قابلیت حمل موشک های هدایت شونده لیزری هوا به زمین، R-77 ، R-73 ، R-60 ، R-27 و بمب های دو هزار پوندی را دارد.

چنگدو J-20

این جنگنده پنهانکار دارای دو موتور و از نسل پنجم جنگنده ها محسوب می شود. J-20 توسط شرکت هواپیمایی چنگدو در حال توسعه بوده و انتظار می رود در سال 2019 به نیروی هوایی چین ملحق شود.

سوخو SU-47

این هواپیما به عنوان بهترین جنگنده نیمکره شرقی شناخته می شود. سوخو SU-47 قابلیت حمل یک توپ 30 میلیمتری با نرخ آتش 150 گلوله در دقیقه و 18 هزار و 80 پوند مهمات را دارد. بیشینه سرعت این جنگنده برابر با 2.09 ماخ است.

رافائل

جنگنده دو موتوره رافائل با بال های دلتا محصول شرکت داسو فرانسه است. این جنگنده از یک توپ 30 میلیمتری DEFA 791B با نرخ آتش چشمگیر 2 هزار و 500 گلوله در دقیقه، دو مسلسل و سامانه لیزری هدایت موشک های هوا به زمین بهره می برد.

سوخو 30MKI

این جنگنده حاصل همکاری شرکت های سوخو روسیه و هندوستان آئروناتیک هند است. سوخو 30MKI در نیروی هوایی هند خدمت می کند و افزایش ناوگان آن به 272 فروند تا سال 2015 برنامه ریزی شده است.

ساب JAS 39 گریپن

جنگنده سبک، تک موتوره و چند منظوره گریپن توسط شرکت سوئیسی ساب تولید شده است. این جنگنده قابلیت انجام طیف گسترده ای از ماموریت های هوا به هوا، هوا به زمین و شناسایی را با به کار گیری از تجهیزات و تسلیحاتی پیشرفته دارد.

F/A-18 هورنت

جنگنده مافوق صوت، چند منظوره و دو موتوره F/A-18 قابلیت پرواز در شرایط مختلف آب و هوایی را دارد. بیشینه سرعت هورنت برابر با 1.8 ماخ است. این جنگنده قابلیت حمل تسلیحات مختلف از جمله بمب های هدایت شونده لیزری، موشک های هوا به هوا و هوا به زمین را دارد.

 

منبع : سایت پول نیوز، مازیار دانیالی

تنها خداست که سزاوار عبادت است

نه هیچ بنده و واسطه ي دیگری به هر نام و تقدسی که باشد

خداوندا،

تنها تویی که شایسته ي پرستشی

 


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب