ساخت دوباره ی هرم بزرگ مصر چه قدر خرج دارد؟
سوی دیار عاشقان♥

حتی با داشتن جرثقیل، هلی کوپتر، تراکتور و کامیون، ساختن هرم بزرگ جیزه بسیار سخت است. ساخت آن در ۴۵۰۰ سال پیش آن قدر تعجب آور است که بعضی از افراد فکر می کنند این هرم توسط موجودات فضایی ساخته شده است. در حال حاضر نظریه ی ساخته شدن از داخل به بیرون، بهترین نظریه در رابطه با نحوه ی ساخت هرم بزرگ جیزه است. با استفاده از این نظریه ما می توانیم با خرج کردن ۵ بیلیون دلار یک هرم جدید بسازیم!

 هر ضلع هرم بزرگ جیزه ۲۳۰ متر و ارتفاع آن ۱۴۶ متر است. این هرم از ۲٫۳ میلیون قطعه سنگ هر کدام به وزن ۳ تن تشکیل شده و وزن کل هرم ۶٫۵ میلیون تن است. بر طبق داستان، هرم در طول ۲۰ سال ساخته شده است. این یعنی که در هر پنج دقیقه از هر روز و هر شب، یک قطعه سنگ باید در جای خود قرار می گرفته است که این کار نیاز به هزاران برده داشته است. بر اساس نظریه ی قدیمی، هرم به وسیله ی یک سطح شیب دار بسیار بلند ساخته شده است. برای این که همچین سطح شیب داری برای بالا بردن سنگ ها مناسب باشد، حداقل باید ۱٫۶ کیلومتر طول داشته باشد و وزن آن هم دو برابر وزن خود هرم خواهد بود.

 جین پیر هودین درباره ی نحوه ی ساخت هرم بزرگ جیزه نظریه ای ارائه داده است که هر روز اعتبارش بین باستان شناسان و مصر شناسان بیشتر می شود. هودین گفت: مصریان یک سوم پایین حجم هرم را با استفاده از یک سطح شیب دار خارج از هرم ساخته اند ولی بقیه کار هرم را با استفاده از یک سطح شیب دار در داخل هرم ادامه داده اند. در این صورت کارگران همین طور که آرام آرام بالا می رفتند سنگ ها را در جای خود قرار می دادند و حتی می توانستند از سنگ های سطح شیب دار خارجی هم استفاده کنند تا چیزی هدر نرود. هودین می گوید: حتی اگر این نظریه درست نباشد، باز هم بهترین و مناسب ترین راه برای ساختن دوباره ی هرم است.

 در ساختن هرم در زمان حال و زمان مصر باستان دو فرق اساسی وجود دارد. اولا به جای کارگرانی که با طناب، سنگ ها را بالا می کشند می توان از یک وسیله ی موتور دار استفاده کرد. دوما این که برای بالاترین قسمت هرم می توان از یک جرثقیل استفاده کرد.

 همان طوری که جرثقیل ها به بالای یک آسمان خراش برده می شوند، یک هلی کوپتر می تواند، یک جرثقیل را در سطح صاف بالای هرم قرار داد و آن جرثقیل، مصالح ساختمانی و سنگ هایی که کامیون ها از طریق سطح شیب ار داخلی بالا می آورند را در جای خود قرار می دهد. امکان ندارد که بتوان کل بنا را با استفاده از جرثقیل ساخت زیرا آن جرثقیل به اندازه ی کافی برای بردن مصالح را از پایگاه به بالای هرم، بلند نیست.

 در زمان باستان، هرم بزرگ جیزه به وسیله ی ۴۰۰۰ کارگر و در طول ۲۰ سال با استفاده از قدرت بدنی، غلتک و طناب ساخته شده است. در حال حاضر می توان با استفاده از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کارگر و در طول ۵ سال و به وسیله ی هلی کوپتر، کامیون و جرثقیل و ۵ بیلیون دلار هرم را ساخت.

 البته در حال حاضر هیچ نقشه ای برای ساخت دوباره ی هرم بزرگ جیزه وجود ندارد.

 



 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب