دگمه ي بازگشت
سوی دیار عاشقان♥
6 / 3 / 1391برچسب:, :: 23:46 :: نويسنده : رئیس آبی ها Blues Boss

 

 

همیشه باور داشته‌ام هیچ چیز مثل یک قطعه ي زیبا  نمی‌تواند

 مرا یاد خودم و آنچه که سرشت حقیقی‌ام است، بیندازد

 

این تاثیرِ شگرف قطعه ی زیبایی است که دیشب دوستی برایم نواخت

موزیک رقص برگ از  فریبرز لاچینی

کلاویه‌های سیاه و سفید را خوب نگاه می کردم

محوشان شده بودم

تا به حال این‌گونه ندیده بودمشان

چقدر ساده‌اند این ها

 

به ردیف پشت سر هم قرار گرفته‌اند

در دنیایی که صدا و خود نمایی ها حد و مرز ندارد

اینها بیش از حد ساده و محدود به نظر می‌رسند

 

. این ساز  همیشه برای من بی‌همتاست

 

در ترجمه  ی احساسات لطیف انسانی به تم‌های مسحورکننده ؛

 بی‌نظیر است

 

نمی‌توانی بشماری چند تم تاکنون با همین چند کلاویه ساده تصنیف شده

 

چه انسان‌ها با شنیدن آن ها گریسته‌اند یا لبخند زده‌اند

به فکر فرو رفته‌اند از گذشته‌شان

یا این که امید به آینده را در خود زنده دیده‌اند

 

من که خود، همه اینها را با هم تجربه کرده‌ام ؛

به خود می‌گویم، آدمی نیز همین‌گونه است

تنها خیال است اگر فکر کنی برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ

نیاز به ظرفیت‌ها و استعدادهای آن‌چنانی داری

بیهوده، نداشته‌هایت را مانعی می‌دانی

برای رسیدن به آنچه که در دنیای خود،

آرزو نامشان گذاشته‌ای

..با ساده‌ترین داشته‌هایت می‌توانی

بزرگترین موفقیت‌ها را لمس کنی

اگر بخواهی

 

فقط فراموش نکن

زندگی دکمه ي بازگشت ندارد

یادم هست موقعی که این جمله را شنیدم،

 تحت تاثیر ظاهر رنگ‌های تبلیغ نبودم

محو ویژگی‌های فنی کالای تبلیغ‌شده هم نبودم

جادوی معنای جمله پُرم کرده بود

 

هنوز هم این جمله حس عجیبی می‌دواند درونم

هنوز هم نمی‌دانم شیرین است یا تلخ

هنوز هم اشکی را که سنگینی‌اش چشم‌هایم را به پلک زدنِ مرتب وا می‌دارد

نمی‌دانم نشان شادی قلمدادش کنم یا غم

از یک سو، دلتنگی است

تمامی روزهایی که گذرانده‌ام،

چه خوب و چه بد و هر چه باشند،

دیگر تکرار نخواهند شد

و این به خودی خود، یعنی

گذر عمر..

اما اگر هزاران بار هم به خودم گوشزدش کنم

هنوز هم وجود دارند

 چه بسیار وقت‌هایی که بیهوده هدرشان می‌دهم

و

چه فراوان فرصت‌هایی که از خود دریغشان می‌کنم..

 

خنده‌ام می گیرید از دست  خودم

به یاد می‌آورم

روزهایی را که افسوس زمان‌های ازدست رفته‌ام

 آزارم می‌داد

بدون آنکه چشمانم را بگشایم که

حال نیز به سرعت در گذر است

 

و از دیگر سو، هیجان است

هیجانِ ندیده‌ه ایی که چشم‌انتظار تو اند

.هیجان نشنیده‌ه ایی

که با صدای قدمشان در گوش‌هایت نجوا می‌کنند

.هیجان نخوانده‌ه ایی

که منتظر جریان واژه‌های بلند تو اند

و همه  آن ها

اگر تجربه‌شان نکنی،

از کفت رفته‌اند

 

. این به تکاپو وامی‌داردم..

.به ایجاد انگیزه، به تلاش،

به امید، به عشق

 

و همه‌ این ها با هم

یعنی زندگی کردن

 

همان که گاهی یادمان می‌رود

 ارزشمندترین اندوخته‌مان در این دنیا خواهد بود

می‌خواهد دنیای دیگری در کار باشد،

 یا نباشد

 

و این زندگی من است

گاه روی پله ي دلتنگی ایستاده‌ام

و گاه روی پله ي هیجان

و امروزِ روز

که ایستاده ام

 و می‌کوشم توان پریدن به پله دیگر را در خود زنده کنم

خوب می‌دانم باید دستم را دراز کنم تا او

پروردگارم را می‌گویم

دستم را بگیرد

 

خوب می‌دانم اگر حس نمی‌کنم د

ست مهربانش را

خود دستم را پس کشیده‌ام

پروردگارم

کمکم کن دستان بی‌رمقم را به سویت بالا بیاورم

======

 

 



 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب