جایی که پای هیچ گردشگری به آنجا نرسیده است
سوی دیار عاشقان♥
 نام شهر های ساحلی دنیا همیشه آدم را یاد مسافرت و امکانات در هتلهای لوکس و مجلل بهمراه تفریح و سرگرمی های مفرح و شاد می اندازد. 

سواحلی پر آوازه مانند هاوایی، قناری ، آنتالیا و . . . که یک روز اقامت و استراحت در یکی از این شهرهای ساحلی ، آرزوی بسیاری از گردشگران است. 




در مقابل گاهی هم تصور ساحلی آرام و فارغ از هیاهو و مصنوعات ماشینی، نوعی آرامش را به آدم القاء می کند که تنها امکانات آن امواج ملایم دریا و ماسه های داغ ساحل بهمراه خنکهای نسیم صبحگاهی و عصر گاهی آن است. 

شهر ساحلی چوبر در غرب استان گیلان قرار دارد که شاید به اندازه سواحل قناری یا آنتالیا پر آوازه نباشد . 

اما مکانی دنج و آرام برای گردشگرانی است که فارغ از هیاهوی شهر، می خواهند در دل طبیعت از نفس کشیدن خود لذت ببرند. 



 در این شهر ساحلی خبری از هتلهای پنج ستاره لوکس و مجلل نیست ، اما سایه بلند درختان کاج و ماسه های داغ ساحل مکانی بی نظیر برای گردشگران فراهم آورده تا علاوه بر استفاده از آبهای نیلگون دریای خزر، سایه خنک کاجستان چوبر را هم در ساحل و در کنار تفریح و استراحت خود داشته باشند. 


معمولا اکثر سواحل تفریحی دنیا با جنگل و درختان فاصله دارنداما شهر ساحلی چوبر شاید تنها شهر ساحلی دنیا باشد که در آن دریا و جنگل به هم متصل هستند.  بطوریکه اگر هوس کوه نوردی یا جنگل سر سبز احساس خواهید کرد. 


جنگل های پر پشت و سز سبز چوبر بمانند ساحل آن آرام و امن است و تنها حیوانی که درمیان جنگل پیدا می شود گاوهای اهلی بی آزار افرادی است که در کوهستانها و کوهپایه های این شهر در دنیایی از آرامش طبیعت زندگی می کنند.

هر چند شهر ساحلی چوبر نیز از صدمات افزایش قیمت زمین و مسکن بی نصیب نمانده و در چند سال اخیر افراد زیادی از شهرهای بزرگ چشم طمع به آرامش و سر سبزی این شهر دوخته و بخشهایی از کوهپایه ها و زمنی های هموار مشرف به دریا را با صرف اندک مبلغی به تصرف خود درآورده و در حال گسترش امپراطوری تنهایی خود در داخل ویلاها و قصرهایی مجلل هستند. 

اما هیچکدام از این ویلاهای رنگارنگ ، سادگی ، آرامش و صفای خانه های قدیمی و کاهگلی قدیمی را ندارند. 

خانه هایی ساده با شیروانی تخته یا سفال در میان مزارع و باغهای  وسیع که نه تن به مصالح سنگین و خشنی چون تیر آهن های غول پیکر و مصالح سیمانی داده و نه خود را در حصارهای بلند سنگی محبوس کرده اند، بلکه تنها مصالح آنها چوبهای آماده جنگل و کاهگل است که ساکنان این خانه ها با آهک یا رنگ سفید نمای بیرونی آنرا جلا داده ان تا از چند کیلومتری در میان جنگل سر سبز و شالیزارها بدرخشد.


در قسمت شمالی شهر (بالا محله چوبر) هنوز هم می توان این خانه ها و کلبه های قدیمی را پیدا کرد.خانه هایی که بیشتر شبیه تصاویر کارت پستالها، رویایی و جذاب اند. 

حیاط این خانه ها آنقدر بزرگ است که دیگر نیازی به حصارهای بلند و محکم ندارد و برخی ها آنرا به چند قسمت تقسیم کرده و مایحتاج زندگی مانند برنج، سیفی جات ، مرکبات و حتی گوشت مورد نیاز خود را از همانجا تأمین می کنند. 

وقتی بهمراه دونفر گردشگر آلمانی از مناطق شمالی چوبر دیدن می کردیم، آنها از این همه همزیستی مسالمت آمیز حیوانات با انسانها در این منطقه متعجب شده و با دوربین خود این صحنه ها را ثبت و ضبط می کردند. 

مرغ واردک در این خانه ها فراوان دیده می شود و گاوهایی که آدم را یاد خیابانهای هندوستان می اندازد. . .

بیشتر مزارع ، شالیزار برنج است و در برخی قسمتها باغهای کیوی رفته رفته بر شالیزارها غالب گشته و جای آنها را گرفته اند. 

بی دلیل نیست که بعضی ها چوبر را شهر کیوی ایران می شناسند چرا که تولید بیش از 96 هزار تن کیوی در یک سال برای شهری کوچک و توریستی مانند چوبر کمی دور از انتظار است. 

علاوه بر کاجستان یا پارک ساحلی ، نرگس خاتون، نه ساله و تاواگلی،  " جاده ال کیوی " یکی از زیباترین جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر است که پس از 3 ساعت پیاده روی در میان جنگل ، مرکز شهر ساحلی چوبر را به "نیر" و حور" در اردبیل وصل می کند. 

برای لذت بردن از طبیعت بکر ارتفاعات چوبر، ما نیز به همراه دو گردشگر آلمانی راهی جاده توریستی ال کیونی شدیم.

 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب