کره زمین آن گونه که ندیده‌اید
سوی دیار عاشقان♥

 

نقاشی نیست! این‌ها تصویرهای ماهواره‌ای از فاصله ۶۰۰ کیلومتری زمین هستند که نشان می‌دهند انسان‌ تا چه حد طبیعت و ساختار کره زمین را تغییر داده است.

جنگل‌های غیرطبیعی

به رغم فضای سبز فراوان، از افزایش طبیعت خبری نیست. تصویرهای ماهواره‌ای نشان می‌دهند که چگونه انسان کره زمین را تغییر می‌دهد. این عکس مزارعی در نیوزیلند را نشان می‌دهد

کشت صحرایی

“وادی” واژه‌ای ست که درشمال آفریقا، خاورمیانه یا بخش‌هایی از اسپانیا به مسیل‌های تنگ و خشکی گفته می‌شود که در یک ناحیه‌ی کویری واقع شده و فقط هنگام بارندگی‌های شدید در آن آب جاری می‌شود. در وادی عربستان سعودی بخش‌های سبزی در میان صحرا رشد کرده‌اند. با آبیاری این مناطق امکان تولید خوراک دام مهیا شده است.

مزارع عظیم آینه

در شهر سویل در اسپانیا، هزاران آینه تابش خورشید را به دو برج راکتور خورشیدی با نام های “پلانتای ۱۰” و “پلانتای ۲۰” منتقل می‌کنند. به این ترتیب حرارتی ۱۰۰۰ درجه‌ای تولید می‌شود که می‌تواند به انرژی‌های دیگر تبدیل شود. اندازه هر آینه حدود نصف زمین تنیس است.

دریای شکوفه‌های زرد

فضای کشاورزی در شهر لوبک در شمال آلمان در روزهای میانی ماه مه، زمان به گل نشستن گیاه رپس است که از آن هم روغن گیاهی می‌گیرند هم به عنوان بیودیزل برای حرکت خودرو استفاده می‌‌کنند.

سامانه‌ی طبیعی اکولوژیک کاهش می‌یابد

جنگل‌های مالزی از وسیع‌ترین جنگل‌های انبوه جهان هستند. در بعضی مناطق رودخانه‌ها تنها راه رسیدن به اعماق جنگل‌ها هستند. قطع درختان جنگل‌ها اما مدت‌هاست که آغاز شده و خطر از بین رفتن این مناطق جنگلی را به دنبال دارد.

تالاب‌های رنگارنگ

مزارع عظیم کشاورزی در بیومونت استرالیا را نمک‌زارهای وسیعی احاطه کرده‌اند. رنگ آمیزی‌ها از آمیزش جلبک‌ها و خاک نمک‌دار بوجود آمده‌اند. افزایش غلظت نمک زمین این منطقه کشاورزان را با مشکلاتی جدی روبرو کرده است.

شهر پول‌دارها

ایالت فلوریدای آمریکا. باتلاق‌های طبیعی. در این منطقه حدود ۶۶ هزار نفر سکونت دارند که بیشتر آنها افراد توانگری هستند که می‌توانند در کنار طبیعت دست‌نخورده زندگی کنند.

بازیافت عجیب

در ساحل چیتاگونگ در بنگلادش کشتی‌ها و کانتینرها برای اسقاط شدن در صفی طولانی قرار دارند. سلامتی کارگران با کار در این شرایط با خطر روبروست. اینجا امنیت کاری و سلامتی کارگران اهمیت چندانی ندارد.

طلای جاری

درختان زیتون در تپه‌های ایالت خائن در اسپانیا. حدود ۵۰ میلیون درخت زیتون در این منطقه وجود دارد. اگرچه روغن زیتون ایتالیا هنوز شهرت خاصی دارد، اما در این ایالت بزرگ‌ترین طرح کشت درختان زیتون انجام شده و سالیانه حدود ۶۰۰ هزار لیتر روغن زیتون تولید می‌شود.

ویلاهای لوکس در صحرا

مناطق مسکونی لوکس به همراه بندرهای خصوصی در قطر. هر ویلای مسکونی جزیره‌ای غیرطبیعی است با بندر شخصی که چون مرواریدهای یک گردن‌بند با ویلاهای دیگر در ارتباط است.

تراس‌های سبز در چین

مناطق وسیع کشاورزی در ایالت باشانگ چین. در این مناطق برنج‌کاری وسیعی انجام می‌شود. شیوه کار کشاورزان همان شیوه‌های قدیم با کمک دست و گاوآهن است.

دو تن الماس در سال

بزرگ‌ترین معدن الماس دنیا در بتسوانا در آفریقای جنوبی. سنگ‌های معدن آبی‌رنگ هستند. استخراج از این معدن از سال ۱۹۷۱ میلادی شروع شده است. گفته می‌شود که هنوز ۵۰ سال دیگر می‌توان به استخراج الماس از این معدن وسیع ادامه داد.

چگون انسان زمین را تغییر می‌دهد

این نمونه تصویرِ ماهواره‌ای از ونیز در ایتالیا، که موسسه “ا.او. ویژن” منتشر کرده است، نشان می‌دهد تا چه اندازه انسان طبیعت را تغییر داده است.


 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب