شيــــــــــــــــــــــــــر
سوی دیار عاشقان♥

 شیر خیلی چیز خوبی است. مادرمان می گوید همیشه آدم عاقل باید روزی سه تا لیوان شیر  بخورد تا سالم بماند اما ما که هیچ وقت روزی سه تا لیوان شیر گیرمان نمی آید .تازه پدرمان می گوید اگر گیرمان هم بیاید نمی خوریم چون معده ی ما به خوردن  روزی سه تا لیوان شیر که هیچ، جدیداً به خوردن روزی یک لیوان شیر هم دیگر عادت ندارد.

آن روزها که با همه ی خانواده‌مان توی صف شیر می‌ایستادیم، بعد از اینکه مادرمان با شیرها ماست درست می کرد، احتمال داشت که یک لیوان شیر هم گیرمان بیاید. بعضی روزها مدرسه هم نصف لیوان شیر می‌داد که با هم می‌شد یک لیوان‌و‌نصفی که تا سه لیوان، یک لیوان و نصفی دیگر فاصله داشت.من فکر می کنم با این چیز هائی که مادرمان می گوید یا ما اصلا عاقل نیستیم یا هیچ وقت سالم نمی مانیم !

پدرم می‌گوید پسرم! گاوها حتی روزهای تعطیل هم شیر می‌دهند اما من نمی‌دانم چرا یک هفته ای است که در هیچ مغازه‌ای شیر پیدا نمی‌شود.

پسر همسایه ی ما می گفت که دیروز بالاخره یک پاکت شیر خریده است به قیمت 1000 تومان. جل‌الخالق! (1) یک پاکت شیر تا چند وقت پیش 300 تومان بود، بعد شد 500 تومان، بعد شد 700 تومان و حالا هم که شده 1000 تومان. واقعاً این روزها که باید 1500 تومان کار کنی تا 1000 تومان دستمزد به تو بدهند، تنها گاوها درآمد خوبی دارند و دخلشان به‌خرجشان می خورد.

به‌نظرم پنیر هم خیلی سود خوبی دارد. یعنی اگر یک ملاقه شیر را بریزی توی یک قوطی و یک قرص مایه پنیر هم به آن بزنی می‌توانی تا دو برابر قیمت یک پاکت شیر یعنی تا 2000 تومان به فروش برسانی.

پدرم می گوید آن‌روزها در باغ وحش یکی از شهرها نمایش شکار خر توسط شیر را می گذارند. یعنی یک شیر آورده بودند و می خواستند که با رها کردن یک خر در قفس او، شکار شدن خر بدبخت را توسط شیر برای بقیه مردم به نمایش بگذارند. وقتی که مردم جمع می‌شوند و خر را داخل قفس می اندازند، خر وحشت کرده  و قبل از حمله ی شیر ،با یک عدد جفتک، جمجمه ی شیر را شکسته و شیر ناکام را از پا می‌اندازد و می کُشد . بعد از آن هم خر معروف می‌شود به خر شیر کُش و مردم از آن به بعد برای دیدن خر شیرکُش به باغ وحش می رفته اند.

من فکر می کنم اگر قیمت شیر همین طور دلبخواهی زیاد شود باید به جای واژه ی نامانوس شیر پاستوریزه از واژه ی شیر آدمکش (2) استفاده کنیم و از این به‌بعد هم به جای باغ وحش باید برویم در سوپر مارکت ها تا شیر آذمکش را ببینیم!

این بود انشای من .

پــــــــــــــــایـــــــــــــــان.

===================================

پی نوشت :

(1) من خودم هنوز نمی دانم جل الخالق یعنی چه اما پدرمان هروقت که یک اتفاق خیلی عجیب و غریب در زندگی اش رخ می دهد که در طول عمرش اتفاق نیفتاده می گوید : جل الخالق !

(2) نمی شد از واژه ی خر آدمکش استفاده کنیم چونکه موضوع ما خر نیست .موضوع ما شیر است!.

===================================

پاراف معلم انشاء :

 یکجا بدون امتحان تجدید شهریور!

گوش این پدر صلواتی کشیده و کف دستش چوب و نرکه زده شد!

اعتراض وارد نیست!

 

 



 دعای عشق بخوان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)* صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللهم صل علی ، علی بن موسي الرضا مرتضي الامام التقي النقي و حجتك علی من فوق الارض ومن تحت الثري الصديق الشهيد صلاه كثيره تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كأفضل ماصليت علي احد من اوليائک پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ ارادتمند : رئیس آبی ها Blues Boss
آخرین مطالب